O Plan de Mellora de Bibliotecas Escolares chegará este curso a 765 centros cun 12,5% máis de orzamento

Román Rodríguez sinala que a Xunta suma 27 novos centros escolares a esta rede, dotada con máis de 1,5M€ para a renovación de equipamento e fondos

Explica que a flexibilización dalgunhas medidas ante a covid permitirá recuperar estes espazos, que prestan numerosos servizos e son eixo de programas de innovación

O apoio ao rural ou a renovación de materiais inclusivos son dúas liñas de acción deste ano, para o que se reforza con 3M€ as bibliotecas escolares e o fomento da lectura

Mar, 31/08/2021 - 13:23
b

O conselleiro de Cultura, Educación e Universidade, Román Rodríguez, anunciou hoxe que a Xunta de Galicia a resolución do Plan de Mellora de Bibliotecas Escolares (PLAMBE) para o curso 2021/22, no que se incorporan ao programa un total de 27 centros públicos. Con estas incorporacións, que poden consultarse xa no Diario Oficial de Galicia (DOG), nestes momentos forman parte desta rede un total de 765 centros, dos que 729 son públicos e 36 privados concertados. O anuncio fíxoo nunha visita ao colexio CEIP Flavia, en Padrón, no que se fará unha rehabilitación por importe de case 1M€.

Tal e como explicou o conselleiro en Padrón, “o programa de referencia do Plan Lía de Bibliotecas Escolares do Goberno galego incrementa ademais este ano o seu orzamento nun 12,5%, ata chegar aos 1.565.000€, 175.000€ máis ca no curso anterior”, confirmando a aposta do Goberno galego polas bibliotecas como “o corazón dos centros”.

Este incremento, remarcou o representante do Goberno galego, “enmárcase na liña de reforzo de 3M€ en materia de bibliotecas escolares e fomento da lectura da Xunta de Galicia neste ano 2021”. Neste sentido, artelláronse diferentes actuacións como o lanzamento dunha nova liña de actuación dirixida a incentivar e apoiar ás bibliotecas escolares nos centros do rural non integrados no PLAMBE, o deseño dunha nova acción para a renovación da colección de materiais inclusivos para unha mellor atención á diversidade do alumnado nas bibliotecas escolares, ou a extensión da convocatoria dos Clubs de Lectura aos centros de Educación Primaria.

Román Rodríguez tamén explicou que a flexibilización dalgunhas medidas no novo curso que comeza permitirán recuperar espazos nos centros escolares como as bibliotecas, reconvertidas nalgúns casos en bibliotecas escolares o pasado ano pola covid-19. Isto, como afirmou, facilitará a prestación de servizos vinculados con programas de innovación educativa, entre outros.

Os centros de nova incorporación son os que se reflicten na seguinte táboa:

 

Provincia

Concello

Centro

A Coruña

Carballo

IES Alfredo Brañas

A Coruña

Coruña, A

CEIP Sagrada Familia

A Coruña

Coruña, A

EOI da Coruña

A Coruña

Coruña, A

CEIP Plurilingüe María Barbeito e Cervino

A Coruña

Narón

CEIP Plurilingüe Ponte de Xubia

A Coruña

Porto do Son

CEIP de Portosín

A Coruña

Santa Comba

CEIP Plurilingüe Barrié de la Maza

Lugo

Begonte

CEIP Virxe do Corpiño

Lugo

Bóveda

CEIP Rosalía de Castro

Lugo

Palas de Rei

CEIP de Palas de Rei

Lugo

Sarria

EEI de Sarria

Lugo

Sarria

CEIP Antonio Fernández López

Lugo

Vicedo, O

CEIP do Vicedo

Ourense

Ourense

CEIP O Couto

Ourense

Padrenda

CPI de Padrenda-Crespos

Ourense

Riós

CEIP das Vendas da Barreira

Ourense

Vilamarín

IES de Vilamarín

Pontevedra

Caldas de Reis

CEIP Plurilingüe San Clemente de Cesar

Pontevedra

Cambados

CEIP de Corvillón

Pontevedra

Cerdedo-Cotobade

CEIP de Tenorio

Pontevedra

Cerdedo-Cotobade

CEIP San Xoán Bautista

Pontevedra

Marín

CEP de Sequelo-Marín

Pontevedra

Redondela

IES de Chapela

Pontevedra

Vigo

CEIP Plurilingüe Javier Sensat

Pontevedra

Vigo

IES de Teis

Pontevedra

Vigo

CIFP Valentín Paz Andrade

Pontevedra

Vilaboa

CRA de Vilaboa Consuelo González Martínez

 

Adquisición en librerías próximas

As asignacións para as novas incorporacións estarán destinadas á actualización dos fondos documentais da biblioteca escolar, á renovación do mobiliario e outro equipamento necesario, así como para outros gastos de funcionamento. No caso dos centros de continuidade, poderán destinar as asignacións a fondos, a mobiliario e outros equipamentos ou a gastos de funcionamento específicos da biblioteca, en función do ano no que se integraran no Plan.

Entre outras cuestións, a convocatoria establece que as adquisicións dos fondos se realizarán, preferentemente, a través das librerías da zona de referencia do centro, e que deberán incluír materiais destinados á atención da diversidade (libros e outros materiais destinados ao alumnado con dificultades específicas de aprendizaxe, necesidades educativas especiais, altas capacidades, alumnado inmigrante etc.).

Así mesmo, a multiculturalidade e as diversas linguas con presenza no centro deberán ser convenientemente contempladas; e o 50% dos materiais adquiridos deberán ser en lingua galega. Ademais, poderase mercar con estas asignacións mobiliario específico e adaptado ás necesidades da comunidade educativa.

Formación para o profesorado

Por outra banda, os centros incluídos neste programa poderán recibir formación específica, no contexto do Plan anual de formación do profesorado e do propio programa, así como asesoramento a través da asesoría de bibliotecas escolares da Consellería, desde onde se coordinará o plan de mellora e se levará a cabo o seguimento e supervisión oportunos.